torstai 28. kesäkuuta 2012

The peli- ryhmäpeli

The Peli on hauska ohjelma ryhmille. Pelin numerolaput piilotetaan tietylle alueelle esim. talon sisälle, ja ryhmän tehtävänä on etsiä numerot. Osa lapuista kannattaa piilottaa helppoihin ja näkyviin paikkoihin, osa taas vaikeasti löydettäviin piiloihin. Ennen pelin alkua ryhmille osoitetaan oma pelipöytä ja annetaan noppa, paperi ja kynä. Ohjaajista valitaan pelinjohtaja, jolle tehtävät suoritetaan (voi olla useampiakin). Tehtävälappuja on 1-100. Aikaa pelin pelaamiseen kannattaa varata 1-2 tuntia.

Tarkoituksena ryhmän on heittää noppaa ja etsiä luvun osoittama numero. Kun ensimmäinen numerolappu on löytynyt ja määrätty tehtävä tehty, palataan pelipöydälle heittämään noppaa. Aikaisemmin saatuun lukuun lisätään nopasta tullut luku. Esim. 23 (aikaisemmista heitoista saatu luku) + 2 (uuden heiton luku) = 25 (Luku, jota lähdetään etsimään)

TARVIKKEET: The peli laput, noppat (jokaiselle ryhmälle oma), kynät ja paperia)

The Pelin laput

1.Riisukaa sukkanne ja laittakaa ne takaisin jalkaanne
2.Huutakaa ryhmänne nimi kolme kertaa kovaan ääneen
3.Menkää nelinkontin lattialle (koko ryhmä), leikkikää lehmiä ja ammukaa.
4.Etsikää virsikirjasta virsi 525 ensimmäinen säkeistö, ja lausukaa se teatraalisesti.
5.Lentäkää kärpäsinä takaisin pelipöytänne luokse.
6.Ennustakaa säätä jollekin ohjaajista.
7.Vastatkaa ohjaajalle kysymykseen: Mikä kana ei muni.
8.Laulakaa teille tuttu lastenlaulu hyvin hiljaa.
9.Muodostakaa piiri niin, että pidätte toisianne käsistä kiinni. Kulkekaa tässä muodostelmassa takaisin pelipöytänne luo.
10.Etsikää kolme punaista esinettä ja viekää ne pelinjohtajan luo.
11.Kantakaa yhtä ryhmänne jäsentä 20 askelta eteenpäin.
12.Järjestäkää eteisen kengät. Jos ne ovat jo järjestyksessä, järjestäkää ne jollakin muulla tavalla.
13.Järjestäytykää pituusjärjestykseen ja kulkekaa jonossa munamiehinä pöytänne luo.
14.Keksikää kuusi s-kirjaimella alkavaa mielikuvituseläintä. Käykää kertomassa ne pelinjohtajalle.
15.Laittakaa kengät jalkaan ja käykää ulkona haukkaamassa happea.
16.Kertokaa jollekin ohjaajista, paljonko kello on.
17.Menkää jonoon iän mukaan siten, että nuorin on ensimmäisenä. Kävelkää sen jälkeen takaperin pelipöydän luo.
18.Leikkikää ankkoja noin 15 sekunnin ajan.
19.Ryömikää pelipöytänne ali, ja jatkakaa peliä.
20.Ottakaa kellosta aikaa, ja olkaa ryhmänne kanssa aivan hiljaa 30 sekunnin ajan.
21.Keksikää Suvivirren ensimmäisestä säkeistöstä (virsi 571) laululeikki.
22.Käykää vetämässä wc-pöntöt yhdessä koko ryhmänne kanssa niin, että koko ryhmä on aina samassa wc-kopissa.
23.Hyppikää seinille. Jokainen ainakin 3 kertaa.
24.Etsikää jokaiselle päähine. (Lippalakki, huivi, tyynyliina…)
25.Mikä on ryhmänne yhteenlaskettu ikä. Käykää kertomassa pelinjohtajalle.
26.Käykää kertomassa ohjaajalle vitsi. Muut nauravat.
27.Käykää kertomassa pelinjohtajalle missä Jeesus syntyi.
28.Menkää heittämään noppaa, ja toimikaa pelin ohjeiden mukaisesti, mutta vähentäkää summasta viisi.
29.Juoskaa yhdessä talon ympäri
30.Käykää vessassa pesemässä kätenne ja jatkakaa peliä.
31.Niistäkää nenänne yhtä aikaa.
32.Kertokaa ohjaajalle niin monta Raamatunkertomusta nimeltä, kuin ryhmässä on jäseniä.
33.Lyökää käsiä polviin ja yhteen niin nopeasti kuin pystytte 20 kertaa.
34.Istukaa lattialle pareittain ja vetäkää pareittain venettä 20 kertaa niin, että jokainen vetää ainakin kerran.
35.Irrottakaa korunne ja kellonne ja jättäkää ne pelipöydälle loppu pelin ajaksi.
36.Käykää sanomassa ohjaajalle yhteen ääneen: Hyvää päivää herra/rouva ohjaaja!
37.Käykää lattialle makaamaan ja tehkää uintiliikettä.
38.Tehkää 20 haara-perushyppyä.
39.Valitkaa sänky johon menette kaikki istumaan. Laskekaa yhteen ääneen kymmeneen.
40.Ottakaa punainen laulukirja. Etsikää laulu nro 112 ja lausukaa sen ensimmäinen säkeistö yhteen ääneen.
41.Kirjoittakaa paperille kaikkien ryhmäläistenne nimet takaperin.
42.Laatikaa lyhyt ylistysruno jostakin ohjaajasta ja käykää esittämässä se hänelle.
43.Tehkää ryhmässä yhteensä 50 vatsalihasliikettä.
44.Halatkaa toisianne niin, että jokainen ryhmän jäsen halaa jokaista.
45.Keksikää leirikeskuksessa asuvalle haamulle nimi, ja näyttäkää ohjaajalle, miten se liikkuu.
46.Kätelkää kaikkia ryhmän jäseniä laittamalla käsi oman polven alta.
47.Istukaa alas, ja kertokaa jokainen joku lapsuudenmuisto.
48.Käykää selin makuulle, ja polkekaa polkupyörää 10 kierrosta.
49.Ottakaa selvää ohjaajien lempiruuista.
50.Yrittäkää saada selville pelinjohtajan toinen etunimi.. Keksikää hyvät perustelut, miksi teidän on saatava tietää se, niin hän kertoo sen teille.
51.Laskekaa, kuinka monta hammasta ryhmäläisillänne on yhteensä.
52.Kävelkää varpaillanne mutkitellen pelipöytänne luo.
53.Tanssikaa letkajenkkaa. Jos ette tiedä miten se menee, pyytäkää jotakuta opettamaan se.
54.Yksi ryhmänne jäsen pitää silmänsä auki ja muut sulkevat ne. Näkevä ryhmäläinen opastaa sokeat takaisin pelipöydän luo.
55.Valitkaa yksi Euroopan maa ja perustelkaa pelinjohtajalle, miksi teidän ryhmänne pitäisi päästä sinne.
56.Keksikää runo Örri-Mörristä ja esittäkää se jollekin ohjaajista.
57.Leikkikää balettitanssijoita. Jokainen ryhmäläinen esittää oman versionsa bliéstä.
58.Mitä aineksia on lounaan salaatissa?
59.Mistä nyt tuulee? Kertokaa se ohjaajalle.
60.Laittakaa ryhmänne kännykät pelipöydälle, ja antakaa niiden olla siinä pelin loppuun saakka.
61.Keksikää itsellenne kaksi uutta tehtävää ja tehkää ne.
62.Tehkää jollekin ryhmän jäsenelle vesikampaus.
63.Kertokaa toisillenne, kuka on lempimuusikkonne tai mielibändinne.
64.keksikää miten aiotte tuulettaa, jos voitatte pelin. Näyttäkää se pelinjohtajalle.
65.Katsokaa ikkunasta ulos. Kuvailkaa runollisesti, mitä näette.
66.Lausukaa yhteen ääneen ruokalaulun sanat.
67.Tanssikaa sateenlopetustanssi.
68.Keksikää oma tapanne liikkua rennosti takaisin pelipöytänne luo.
69.Esittäkää toisillenne passikuvailme.
70.Kerätkää pihalta viisi erilaista lehteä, ja tuokaa ne pelipöydälle.
71.Kulkekaa takaisin pelipöytänne luo rinta rottingilla.
72.Leikkikää kivi-paperi-sakset –leikkiä ja huutakaa kolminkertainen eläköön –huuto voittajalle.
73.Viekää kukkakimppu ohjaajalle.
74.Käykää lisäämässä deodoranttia (jokainen)
75.Tarkastakaa, mitä eri hammastahnamerkkejä ryhmäläisenne käyttävät.
76.Piirtäkää kuva tai symboli, joka kuvaa ryhmäänne ja laittakaa se seinälle.
77.Kertokaa toisillenne toiset nimenne.
78.Keksikää ryhmällenne virallinen englanninkielinen nimi.
79.Kätelkää kaikkia leiriläisiä, ennen kuin heitätte noppaa seuraavan kerran.
80.Sanokaa pelinjohtajalle kuusi kertaa niin nopeasti kuin ehditte: ”vesihiisi sihisi hississä”
81.Irvistäkää hurjasti jollekin ohjaajista.
82.Kuinka monet sukat ryhmäläisillänne on mukana? Kertokaa se ohjaajalle.
83.Heittäkää noppaa niin kauan, että saatte silmäluvun kuusi.
84.Viekää ohjaajalle mukillinen vettä ja sanokaa ”kippis”
85.Harhauttakaa toista ryhmää huutamalla heidän ryhmänsä nimeä.
86.Käykää halaamassa lähintä puuta. Jokainen halaa.
87.Kehukaa pelinjohtajaa vuolaasti puolen minuutin ajan.
88.Juoskaa lähimmän puun ympäri viisi kertaa.
89.Tehkää itsestänne patsas ja antakaa sille nimi. Esitelkää patsas ohjaajalle.
90.Kertokaa itsestänne kaksi positiivista asiaa ohjaajalle.
91.Pyörikää itsenne ympäri 10 kertaa.
92.Kumartakaa ohjaajaa viisi kertaa.
93.Kertokaa toisillenne lapsuutenne parhain lelu.
94.Missä maissa ryhmänne on matkustanut?
95.Montako tuolia on tilassa?
96.Perustakaa bändi, jossa soitetaan ilmainstrumentteja. Esittäkää Ukko Nooan ensimmäinen säkeistö fiilistellen.
97.Mielistelkää toisianne. Sanokaa toisistanne aikakin yksi ihana asia.
98.Mielistelkää ohjaajaa. Sanokaa ohjaajasta yhtä monta ihanaa asiaa kuin ryhmässänne on jäseniä.
99.Kirjoittakaa paperille tangonimenne. Tangonimi muodostuu omasta toisesta nimestä ja äidin tyttönimestä.
100.Yrittäkää saada pelinjohtaja nauramaan. Kertokaa hänelle ensin, mikä on homman nimi. Kutittaa tai koskea ei saa. Kun pelinjohtaja nauraa. olette voittaneet pelin! 

Kiitos Satulle!

-T-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti